ارمنستان و هرچه باید دانست

یکی از کشورهایی که با ایران مرزهای مشترک دارد و سالانه ایرانیان زیادی از این مقصد گردشگری بازدید می کنند ارمنستان است که عمده درآمد خود را از طریق گردشگری به دست می آورد و دلیل آن نیز به جاذبه های دیدنی فراوانی باز می گردد که در این کشور وجود دارد. ارمنستان کشوری ارزان است که این امر در محبوبیت بالای آن نزد گردشگران بی تاثیر نبوده است.

اطلاعات ضروری ارمنستان

زبان رسمی: ارمنی واحد پول: درام اختلاف ساعت با شیراز:ایران سی دقیقه جلوتر از ساعت ارمنستان است. ویزا :ارمنستان از آن دسته کشورهایی است که مسافران ایرانی برای سفر به آن نیاز به دریافت ویزا ندارند. کد تلفن کشور ارمنستان: ۳۷۵+ اداره پلیس : ۱۰۲ اورژانس : ۱۰۳ آتش نشانی : ۱۰۱

بهترین زمان سفر به ارمنستان

ارمنستان آب و هوای نیمه گرمسیری و تقریبا خشکی دارد. بطور کلی در فصل تابستان روزها طولانی‌‌تر هستند و دمای هوا بسیار گرم است و آفتاب در نیمه روز سوزان است اما شب‌ها هوا کمی به خنکی متمایل می‌شود.اگر بدنبال بهترین زمان سفر به این کشور هستید فصل تابستان و همزمان با جشن آب ارمنستان را به شما پیشنهاد میکنیم. اما اگر قصد دارید از نرخهای فوق االعاده عالی استفاده کنید بهترین زمان سفر با نرخ های آفری در پاییز و زمستان است.

جشن آب ارمنستان چه زمانی برگزار میشود؟

جشن آب ارمنستان یا وارداوار از کهن ترین مراسم و جشنواره های کشور ارمنستان است .دقیقا در روزهایی برگزار میشود که ارمنستان گرمترین روزهای سال را سپری میکند. جشنواره آب وارداوار معمولا در 25 تیرماه برگزار می‌شود. صدها هزار نفر در مرکز تفریحات دریاچه سوان گرد هم می‌آیند و حتی خودروهای آبیاری فضای سبز و اتومبیل‌های اتش نشانی نیز به این مراسم ملحق می‌شوند. هر چند که ماهیت برگزاری مراسم وارداوار در تمام مناطق ارمنستان یکسان است اما عمده محل برگزاری این جشن در شهر ایروان است. کودکان، مالکان حقیقی این روز محسوب می‌شوند. مراقب باشید که هنگام عبور از پیاده‌رو یا بازدید از بناهای تاریخی ممکن است سطلی از آب بر سر عابران ریخته شود. صبح این روز، مراسم تجلی مسیح در کلیساهای مختلف برگزار می‌شود. همچنین برگزاری برنامه‌های تقدیس آب و برکت‌بخشی به میوه‌ها، به‌ویژه سیب که از نمادهای این روز است، از دیگر بخش‌های این روز به حساب می‌آید. آزادسازی کبوترها و نیایش برای پیشگیری از وقوع سیل‌ در جهان، از دیگر برنامه‌های جشن آب وارداوار است. علاوه بر این، رقص‌های آیینی، بازی‌های سنتی، نمایش‌های بومی و آوازهای محلی از بخش‌های جدانشدنی جشن ملی ارمنستان محسوب می‌شوند که آن را به میراث فرهنگی غنی این کشور بدل می‌کنند.

جاذبه های ارمنستان

.میدان آزادی ایروان درست بیرون از خانه اپرای ایروان، یکی از جاهای دیدنی ارمنستان یعنی میدان آزادی را می‌توان دید. میدان تاریخی آزادی، میدان اصلی اجتماعات عمومی در پایتخت ارمنستان است. این میدان در حال حاضر یک منطقه خرید و محلی برای قدم زدن به حساب می‌آید. میدان آزادی یک برکه دارد و مکانی عالی برای تماشای مردم، به ویژه در پارک نزدیک به آن است. حوضچه و برکه این میدان، در زمستان به یک پیست یخ تبدیل می‌شود. پس میتوان میدان ازادی ارمنستان را محلی زیبا برای تورهای کریسمس در نظر گرفت. همیچنین کافه‌های حرفه ای و مغازه‌های متعدد در حوالی میدان آزادی وجود دارد که محیط جذابی را برای قدم زدن در ایروان ایجاد میکنند. alt .معبد گارنی برای عزیزانی که علاقه مند به آثا تاریخی ، معبد گارنی می تواند گزینه جالبی باشد. معبد گارنی تنها آثار باستانی غیرمسیحی ایروان محسوب می شود که از یونان قدیم در ارمنستان باقی مانده است.این معبد که در روستای گارنی واقع شده و فاصله زیادی با ایروان ندارد و در عین حال بازدیدش ارزشمند است. این جاذبه گردشگری ارمنستان در 30 کیلومتری شهر ایروان قرار گرفته است. بعضی معتقدند این معبد مربوط به آیین میترائیسم (از آیین های باستانی ایرانیان) است. alt .خیابان‌گردی در کوچه‌پس‌کوچه‌های ارمنستان بسیاری از گردشگران علاوه بر دیدن آثار تاریخی و جاذبه های دیدنی، به دیدن مغازه ها و فروشگاه ها و قدم زدن در خیابان ها با معماری اروپایی و بازدید از مغازه ها و خرید در مراکز خرید ارمنستان علاقه دارند. alt .خیابان شمالی ایروان خیابان شمالی ایروان خیابان شمالی ایروان خیابانی برای عابران پیاده است که در سال ۲۰۰۷ افتتاح شد. این خیابان در مرکز شهر است و خیابان آبوویان را با میدان آزادی پیوند می‌دهد. در واقع این خیابان بین میدان جمهوری و سالن اپرای ایروان قرار دارد. این خیابان که یکی از جاهای دیدنی ارمنستان است، ساختمان‌های مسکونی مجلل، فروشگاه‌های سطح بالای تجاری، دفاتر تجاری، کافی‌شاپ‌ها، هتل‌ها، رستوران‌ها و کلوپ‌های شبانه را در خود جای می‌دهد پس موقعیتی مناسب برای قدم زدن در شهر ایروان و زندگی شبانه یا همان نایت لایف در ارمنستان( NIGHT LIFEرا ایجاد میکند. اگر در هنگام عصر در این خیابان پیاده‌روی کنید، می‌توانید نوازندگان خیابانی را ببینید و از شنیدن موسیقی ارمنی آنها لذت ببرید. خیابان شمالی مکانی است که می‌توانید زندگی و معماری ارمنی را در آن احساس کنید. معماری این خیابان، ارمنی است؛ نه اروپایی و نه روسی ! از دیدن معماری مدرن و منحصربه ‌فرد آن نهایت لذت را خواهید برد. alt .دریاچه سوان یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌های آب شیرین دنیا و از مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعی ارمنستان این دریاچه در نزدیکی شهر ایروان قرار دارد؛ به‌طوری که با حدود یک ساعت رانندگی می‌توانید به این دریاچه برسید. البته روزانه تورهای متعددی از مرکز شهر ایروان به دریاچه سوان برگزار میشود و یا میتوانید از ون و تاکسی برای رفتن به دریاچه سوان ارمنستان استفاده کنید. دریاچه سوان با فرارسیدن تابستان، آب‌وهوایی ایده ال پیدا می‌کند و گزینه‌ خوبی برای انجام تفریحات آبی ، شنا و آب‌تنی، آفتاب‌گرفتن، جت اسکی و قایق‌سواری، کایت سرفینگ، پاراگلایدر سواری، ماهی‌گیری و... محسوب می‌شود. جالب اینکه شبه جزیره کوچکی در این دریاچه وجود دارد که به محل پلاژهای تفریحات ساحلی تبدیل شده است. alt

نکات مهم در سفر به ارمنستان

  • .برای سفر هوایی به ارمنستان بایستی حتما از تهران سفرتان را آغاز کنید.
  • .به همراه خود علاوه بر دلار مقداری درام ارمنستان هم همراه داشته باشید. (درام واحد پول ارمنستان است)
  • .میزان هزینه سفر ارمنستان متناسب به نوع تور و مقدار هزینه ای که در مقصد میخواهید انجام دهید متفاوت است.
  • .داشتن پاسپورت با حداقل ۷ ماه اعتبار برای سفر به ارمنستان الزامی است.
  • .کیفیت هتل های ارمنستان از حد قابل قبول مقداری پایین تر است پس قبل از سفر به ارمنستان و رزرو هتل ارمنستان در مورد کیفیت آن به خوبی تحقیق کنید.
  • .در صورتی که قصد پرداخت عوارض خروج از کشور را دارید این قسمت را مطالعه کنید.
  • .برای سفر زمینی به ارمنستان اگر قصد دارید خودتان سفر کنید، اتوبوسهای مسیر تهران به ایروان از پایانه غرب تهران به صورت روزانه حرکت دارند.
  • .همچنین سفر زمینی به ارمنستان با خودروی شخصی امکان پذیر است و نیاز به کاپوتاژ خودرو است. بهترین مرز زمینی برای سفر به ارمنستان مرز نوردوز است.
  • .جهت اطلاع از شرایط ارز مسافرتی از آنجایی که قوانین و نرخ ارز مرتبا تغییر میکند با کوپال تماس بگیرید.
  • .قبل از سفر به ارمنستان چه با تور و چه به صورت انفرادی حتما از قوانیین و مقررات ارمنستان اطلاعات کافی داشته باشید.
  • قبل از خروج از کشور و سفر به ارمنستان از طریق سامانه استعلام ممنوعیت خروج از کشور ممنوعیت یا عدم ممنوعیت سفر را بررسی نمایید.
  • تور زمینی ارمنستان از شیراز به صورت گروهی معمولا از اواخر فروردین تا پایان شهریور انجام میشود.


چکیده

این کشور در هر فصل از سال جاذبه های خاص خود را دارد و شما میتوانید با توجه به علایق شخصی رمان سفر خود را انتخاب کنید.البته در نظر داشته باشید که ارمنستان پاییز و زمستان های سردی دارد.

.در سفر به ارمنستان از امتحان کردن غذاها و شیرینی های سنتی این کشور غافل نشوید .

.توصیه ما به افرادی که قصد سفر به این شهر را دارند این است که حتما یک برنامه ریزی از پیش تعیین شده برای جاذبه های گردشگری آن داشته باشند تا بتوانند بهترین استفاده را از زمان سفر داشته باشند.

نویسنده : منا پورجلالی

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

نظرات کاربران