مالزی کشوری مدرن با فرهنگ غنی

جاذبه های مالزی-کوالالامپور

کوالالامپور یکی از شهرهای بزرگ واقع در جنوب شرق آسیا با مساحت 245 کیلومتر و پایتخت مدرن مالزی است. در سفر به مالزی می‌توانید ترکیبی از ادیان، زبان‌ها و اقوام مختلف را مشاهده کنید که در کنار هم به شکل مسالمت‌آمیز زندگی می‌کنند.

ده ها جاذبه در این شهر هستند که به طور یقین باید از آن ها دیدن نمود. جاذبه هایی که هر چند همگی ساخته دست بشر هستند و پیشرفت تکنولوژی را نشان می دهند اما با یکدیگر بسیار متفاوت بوده و بهترین های این شهر را به شما نشان می دهند. جاذبه های تاریخی و مذهبی در کنار جاذبه های دیدنی از حیات وحش یا حتی بهترین خیابان ها برای خرید و بهترین رستوران ها برای سفارش انواع غذاهای چینی، مالایی و هندی را در این شهر پیدا خواهید نمود.

اما جذابیت‌های این کشور به همین جا ختم نمی‌شود. اگر برنامه‌ای برای سفر دارید، بهتر است همه جایش را خوب بشناسید. در این مقاله با جاهای دیدنی مالزی همراه با عکس آشنا می‌شویم.

بهترین زمان برای سفر به مالزی

به دلیل نزدیکی به خط استوا، آب و هوای مالزی تقریباً در تمام سال گرم است و باران می بارد. با این حال، ماه می تا جولای(اردیبهشت تامرداد) بهترین زمان برای بازدید از کوالالامپور است. زیرا در این ماه ها، آب و هوا رطوبت کمتری دارد و آسمان آبی تر از همیشه است. ماه های دسامبر تا فوریه و می تا آگوست نسبت به ماه های دیگر خشک تر هستند.

جاذبه های کوالالامپور

1- برج های دوقلو پتروناس

یکی از معروفترین جاذبه‌های کوالالامپور برج‌های دوقلو پتروناس در KLCC است که به دلیل طراحی منحصربه‌فردی که دارد به عنوان یکی از برج‌های معروف دنیا شناخته می‌شود. این برج‌ها در مرکز شهر کوالالامپور قرار دارند و با استفاده از پلی به طول ۵۸ متر که در وسط دو برج قرار دارد و دارای سکوی بازدید است به یکدیگر متصل شده‌اند. برج‌های پتروناس از ۸۸ طبقه تشکیل شده که شامل مجموعه‌ای از بهترین مراکز تجاری، رستوران‌ها و کافه‌ها و دارای محوطه زیبایی است که با استخرها و آبگیرها طراحی شده و فقط به گردشگرانی که قصد بازدید از برج را دارند اجازه بالا رفتن از ساختمان و تماشای نمای شهر از بالا داده می‌شود.

ساعات کاری:

سه شنبه تا یکشنبه 9:00 صبح تا 5:00 بعد از ظهر دوشنبه بسته است.

هزینه ورودیه:

بزرگسالان 13 تا 60 سال مالزیایی: 28 رینگیت و غیرمالزیایی 80 رینگیت

کودکان 3 تا 12 سال بزرگتر مالزیایی: 14 رینگیت و غیرمالزیایی 33 رینگیت

2- بوکیت بینتانگ

خیابان بوکیت بینتانگ یکی از لوکس‌ترین و پرجنب و جوش‌ترین خیابان‌های کوالالامپور است. اگر سفرتان به مالزی، به پایتخت محدود می‌شود، حتما سری به این خیابان متفاوت بزنید.

این خیابان به مراکز خرید فارنهایت ۸۸، لویت پلازا و استارهیل گالری، هتل‌ها و رستوران‌های فراوان و متنوع معروف است. غذاهای هندی، چینی، کره‌ای، مکزیکی و مالایی از جمله خوراک‌هایی هستند که در خیابان بوکیت بینتانگ می‌یابید. هیچ ماشین نقلیه موتوری حق ورود به این خیابان را ندارد و تنها عابرین پیاده گرسنه را خواهید دید.

3-آکواریوم کوالالامپور

آکواریوم مالزی از دیگر جاذبه های گردشگری کوالالامپور بوده که در مرکز کنوانسیون کوالالامپور واقع شده است و یکی از بزرگترین آکواریوم های جنوب شرقی آسیا است، ، این آکواریوم که یک تونل به طول ۹۰ متر دارد بیش از 250 گونه مختلف از حیوانات را در خود جای داده است. اگر با خانواده و کودکان خود به مالزی سفر کرده اید، حتما به تماشای این آکواریوم با دنیای جذاب زیر آب ها بروید. البته این مکان برای جوانان پر شور و کنجکاو نیز مکانی عالی برای گشت و گذار و یا گرفتن عکس های عجیب اینستاگرامی است.

این آکواریوم هر روزه از ساعت ۱۱ صبح تا ساعت ۸ شب باز است.

4- غارهای باتو

همان طور که اشاره شد، در مالزی ادیان های مختلف در کنار یکدیگر زندگی سراسر آرامشی را سپری می‌کنند. هندوها به عنوان بخش قابل‌توجهی از جمعیت این کشور، مکان‌های مذهبی مخصوص به خود را دارند. غارهای باتو در ۱۱ کیلومتری کوالالامپور قرار دارند و یکی از مناطق گردشگری معروف کوالالامپور هستند که به غار میمون‌ها شناخته می‌شوند. این غارها مجموعه‌ای از غارهای آهکی هستند که در میان صخره‌ها و تپه‌های ۴۰۰ میلیون ساله واقع شده‌اند و با استفاده از نورپردازی زیبا و رنگارنگ و نقاشی‌های دیواری بسیار داخل غارها تزیین شده است. در بازدید از غار میمون‌ها می‌توانید از مشاهده بنا مذهبی منطقه که دارای مجسمه‌های بزرگ طلایی با قدمت ۱۰۰ ساله است و مردم مذهبی که با لباس‌ها، گوشواره‌ها و تزئینات عجیب و متفاوت در حال عبادت در غارها هستند لذت ببرید و در مراسم و جشنواره‌های مذهبی که در غار برگزار می‌شوند شرکت کنید.

5-برج مخابراتی کی ال (KL)

برج مخابراتی کی ال با ۴۲۱ متر ارتفاع پنجمین سازه بزرگ دنیا شناخته می‌شود در نزدیکی برج های دوقولوی پتروناس واقع شده است. این برج به دلیل دارا بودن تراس بلندی که دارد در بین گردشگران بسیار معروف است و می‌توانید چشم‌اندازی از شهر را از این برج مخابراتی مشاهده کنید. برج کی ال همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب به روی گردشگران باز است و اگر قصد بازدید از آن را دارید به دلیل ازدحام جمعیت بهتر است صبح زود برای گرفتن بلیط رایگان در برج حضور داشته باشید.

6-پارک پروانه کوالالامپور

پارک پروانه کوالالامپور بزرگترین پارک پروانه در دنیا بوده که با مساحت ۷۵۰۰ مترمربع محل نگهداری بیش از ۵ هزار پروانه از ۱۲۰ گونه‌ مختلف است. قدم زدن در مسیرهای پیاده‌روی این مجموعه، بازدید از آبشار، مرداب و حوضچه‌‌هایی با ماهی‌های رنگارنگ و از همه مهمتر تماشای پروانه‌هایی که در محوطه سرپوشیده پراکنده هستند، تجربه‌ای متفاوت را در کوالالامپور برایتان رقم می‌زند.

7- محله چینی ها

اگر قصد گشت‌وگذار در بازاری رنگارنگ با فرهنگ غنی و آداب و رسوم چینی‌ها را دارید بهترین محل، بازار چینی‌ها در محله چینی‌ها است که در تمام ساعات شبانه روز پر از مشتری است. این محله یکی از محله‌های شلوغ و پرتردد کوالالامپور است که در نزدیکی برج‌های دوقلو و بوکیت بینتانگ قرار دارد و به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری کوالالامپور شناخته می‌شود.

جزیره لنکاوی:

جزیره لنکاوی یکی از محبوب ترین مقاصد ساحلی مالزی است که در شمال غربی این کشور قرار گرفته است. این منطقه یکی از مشهورترین مناطق گردشگری در جهان می باشد که طرفداران زیادی دارد. این جزیره دارای جاذبه‌های تاریخی و طبیعی و پارک‌های دیدنی با شرایطی بسیار ایده آل است که همین موارد مورد توجه بسیاری از توریست‌ها واقع شده است. بیشتر مردم مالزی در ماه های آبان تا فروردین به لنکاوی می آیند، گردشگران زیادی هم هستند که برای گذراندن تعطیلات خود به این جزیره سفر می کنند. لنکاوی به دلیل نزدیک بودن به خط استوا دارای اب و هوای گرم و شرجی است که موجب شده این منطقه بارش زیاد و جنگل‌های سرسبز فراوانی داشته باشد. همچنین سواحل متعدد با چشم‌اندازهای گوناگون، آفتاب زیبا و ماسه‌های نرم و از سوی دیگر، غنای حیات وحش این منطقه، از دیگر جاذبه‌های لنکاوی است.

جاذبه های لنکاوی:

1-تله کابین لنکاوی (Langkawi Sky Cab)

تله کابین لنکاوی از هیجان انگیزترین تفریحاتی است که در این جزیره می‌توانید تجربه کنید.

به وسیله تله کابین می‌توانید در عرض ۱۵ دقیقه به بالای کوه مات سینکانگ برسید و در طول مسیر صحنه‌های بی نظیر و رویایی را تماشا کنید، مانند جنگل‌ها، جزایر کوچک و آبشار‌های لنکاوی. سفر شما از روستای اورینتال آغاز می شود و در طول مسیر سکو هایی برای لذت بردن از مناظر طبیعی درنظر گرفته شده است.

2-پل هوایی لنکاوی Sky Bridge))

بعد از پیاده شدن از تله کابین نزدیک ترین جاذبه ای که به آن دسترسی دارید پل آسمان است. این پل عابر پیاده دارای طولی ۱۲۵ متری است که چشم‌انداز بی‌نظیری رو به آبشارهای گونونگ، مات سینکانگ و توجو دارد. البته ممکن است کمی به خاطر ارتفاع ۷۰۰ متری این پل ترس به سراغتان بیاید اما همین که پا روی پل بگذارید همه این‌ها را فراموش خواهید کرد و از طبیعت بی‌نظیر و خنکی هوا مدهوش خواهید شد. به دلیل اینکه این پل معلق بوده و قسمتی از کف پل نیز به صورت شیشه‌ای است، برایتان تجربه ای خاص به ارمغان خواهد آورد و از روی پل می‌توانید بیشتر Langkawi Attractions را از ارتفاع زیاد تماشا کنید.

3- داتاران لانگ (dataran lang) : میدان عقاب

میدان عقاب یکی از بهترین جاهای جزیره برای بازدید است. این میدان در واقع مجسمه ای ۱۲ متری از عقاب در حال پرواز است که با بال های باز شده نمای بسیار جذابی به این منطقه داده است. چیزی که این میدان را با اهمیت تر می کند این است که اینجا فقط ۵ دقیقه پیاده روی تا دیگر جاذبه های لنکاوی و رستوران ها فاصله دارد.

4- دنیای زیر آب (Underwater World):

تا این قسمت از مقاله در مورد جاذبه‌های موجود در ارتفاعات زیاد را برایتان معرفی کرده‌ایم، اما اکنون می‌خواهیم برعکس ارتفاع به زیر آب این منطقه سر بزنیم؛ در شهر لنکاوی این مکان از شهرت بالایی برخوردار است. در دنیای زیر آب به تونلی میروید که 15متر زیر آب است. این آکواریوم دارای انواع نهنگ‌ها، لاک پشت‌های سبز، ماهی‌های بزرگ، فوک‌ها، پنگوئن‌ها، فلامینگو‌ها، مرغابی‌ها و دیگر حیواناتی است که شاید نظیر آن‌ها را در هر جایی نتوانید پیدا کنید.

پنانگ

پنانگ یکی از جزیره های زیبا و معروف کشور مالزی است که در شمال غربی این کشور واقع شده و به خاطر سواحل آفتابی، جنگل های استوایی، غذاهای متنوع و فرهنگ های مختلف سال هاست که مورد توجه گردشگران قرار گرفته است

پنانگ دارای بسیاری از دیدنی های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و مذهبی است که می توانید در سفر خود از آن ها بازدید کنید. برخی از این دیدنی ها را در ادامه شرح داده ایم.

جاذبه های پنانگ

1-جرج تاون GEORGE TOWN

شهر جورج تاون که زمانی مستعمره بریتانیا بوده است امروزه مرکز جزیره پنانگ می باشد ،این مرکز تاریخی و فرهنگی در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز قرار گرفته است. در جورج تاون می توانید از بناهای باستانی، مغازه های چینی، مساجد، معابد، موزه ها و بازارهای رنگین دیدن کنید.

2-پل پنانگ PENANG BRIDGE

پل پنانگ بلندترین و دومین پل طولانی در جنوب شرق آسیاست که وظیفه اتصال جزیره پنانگ را به سرزمین اصلی مالزی دارد. این پل در سال 1985 به بهره برداری رسیده و طول آن 13.5 کیلومتر گزارش شده است. در شب، این پل با نورپردازی های رنگین کمانی به زیبایی های شهر می افزاید.

3- -تپه پنانگ PENANG HILL

زیباترین تپه مالزی ، تپه پنانگ از جمله توریستی ‌ترین اماکن جزیره پنانگ به شمار می رود و در آن قله ‌های سرسبزی وجود دارد که بسیار محبوب و مشهور است ، در بالای تپه مناظر زیبایی از جرج تاون و پل پنانگ را می توانید تماشا کنید و از سوار شدن بر قطارهای برقی و تله‌ کابین لذت ببرید ، با رفتن به بالای تپه پنانگ ، آب و هوای بسیار خوب و مطبوعی را تجربه خواهید کرد. تپه پنانگ از پنج تپه زیبا تشکیل شده که از زیباترین جاذبه های مالزی به شمار می روند.

ارتفاع تپه پنانگ ، 735 متر می باشد و به همین دلیل از بالای تپه می توان شهر جرج تاون و پل پنانگ را به خوبی دید

4- معبد کک لوک سی KEK LOK SI TEMPLE

معبد کک لوک سی پنانگ از زیباترین جاهای دیدنی پنانگ است که هر گردشگری باید از آن بازدید کند. این معبد یکی از مهم‌ترین معبدهای بودایی در جنوب شرق آسیا و بزرگترین معبد مالزی است.

معبد کک لوک سی پنانگ ترکیبی از معماری چینی و مالایی است. ساختمان‌های باشکوه این معبد، با استفاده از طراحی‌های سنتی چینی و نمادهای مالایی، یک هماهنگی فرهنگی منحصر به فرد را به نمایش می‌گذارند.

این معبد از سه بخش پایینی، میانی و بالایی تشکیل شده است. در بخش پایینی، طرح‌های چینی سنتی را به نمایش می‌گذارد. این بخش شامل محوطه‌های باز و سرای‌های‌ست که در آن طلافروشی‌ها و فروشگاه‌ها قرار دارند.

بخش میانی که معروف به "Bhavana Vihara" است، شامل سالن‌های مراسم و معبدی بزرگتر می‌شود. این بخش نمادهای مالایی مثل نقاشی‌های مذهبی و مجسمه‌های بودا را با زیبایی به نمایش می‌گذارد. بخش بالایی معبد کک لوک سی پنانگ شامل برج‌ها و آلا‌های بزرگ است که بر فراز تپه‌ای قرار گرفته‌اند.

5- معبد «سری ماهاماریامان» پنانگ (Sri Mahamariamman)

معبد «سری ماهاماریامان»، یکی از معابد هندوی باشکوه در خیابان «کوئین» (Queen) در جرج تاون پنانگ است که به‌هیچ‌وجه نباید بازدید از آن را از دست بدهید. یک «گوپورام» (gopuram) بلند و رنگارنگ بر فراز این معبد بی‌نظیر واقع شده است که جلوه‌ای بی‌نظیر به آن اعطا می‌کند. گوپورام به یک برج پر نقش‌و‌نگار از خدایان هندو و تزیینات گل‌دار گفته می‌شو

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

نظرات کاربران